onsdag, september 08, 2010

En lista till från Emma

i brist på annat att blogga om... Sitter förövrigt på ett tåg mot Stockholm...igen. Börjar känna mig mer hemma där än någon annanstans nu, om inte det räknas som hem så gör nog alla timmar på tåget det. Men.... fördelen med tåget är att man får tid att reflektera, tid att fundera och tid att jobba... ostört :-)

Men så till listan då då.

10 Favoriter
Färg: Blå
Mat: mammas
Band: just nu Matchbox 20, Jimmy Eat World
Film: Svårt att säga, har svårt att sitta still en hel film
Bok: bankboken? Nej då, Stieg Larssons Millenium var grymma, och Jens Lapidus med
Sport: att utöva? Golf. Att titta på? Fotboll
Årstid: alla har sin charm. Våren gör en nyfiken, sommaren får en full av liv, hösten får en att koppla av och vintern mig att mysa.
Veckodag: måndagar är bra dagar! Liksom torsdagen.
Glassmak: Champagnesorbet och Kanelglass. Lätt!!
Tid på dygnet: Beror på vad som händer :-)

9 för tillfället:
Humör: Lite spänd, lite revanschsugen
Smak: Bonaqua med persika och Aloe Vera
Kläder: Svarta Jeans och Tiger blus
Bakgrund: Tågsurr och folksurr men mest musik ur iphonen - This perfect day
Nagellack: Fransk på händerna, cerise på fötterna
Tid: 10.40
Omgivning: tåg och någonstans i Sverige mellan Sthlm och Skövde

6 har du någonsin:
Dejtat någon av dina nära vänner: jajemensan
Brutit mot lagen: pratar man om sånt?
Blivit arresterad: nej men så långt har det aldrig gått
Badat naken: ja, men det har väl alla?
Varit med på Tv: jajamensan, fler gånger än jag vill.
Kysst någon du inte känner: har väl hänt det också

3 personer
Du kan berätta allt för: är precis som Emma en samlare, håller det mesta för mig själv. Men säger väl saker till Alice, hon för inget vidare och verkar alltid vara på min sida :-)
Du tycker om: kan inte begränsa det till tre. Men jag har underbara nära &kära, härliga kollegor och finfina fd.kollegor.
Du inte gillar: Haha, det finns ett gäng. Men de finns av någon bra orsak.....

2 val
kaffe eller Te: kaffe
Vår eller höst: svårt val, kan inte välja

1 önskan:
Att alla i min närhet mår bra.

Inte så avslöjande lista det där inte, får kolla någon annan med då :-)