måndag, september 06, 2010

Emmas lista....

copy-paste verkar inte funka längre så jag får skriva Emmas lista manuellt, härligt Bettan att du väntar.... It will take tajm...

Men nu kör vi...

FRÅGOR OM SOMMAREN 2010

Resor och semester
Har du varit utomlands? Japp, Spanien och Danmark
Varit i Sverige har du varit? Sthlm, GBG, Halmstad, hemomkring, Helsingborg, Öland, Borås
Hur länge varade din semester? 1+4 veckor, first time ever med så lång semester!!!
Har du badat i havet? Bajsar björnar i skogen? Självklart!!
Har du badat i någon sjö? Nix inte förrän i Torsdags...eller räknas Östersjön?
Bästa resan i sommar? Får nog bli Öland där jag upptäckte att jag gillar att lira golf igen.


Festande
Hur många nyktra dagar har det blivit? Oj, det vet jag inte.
Bästa krogen? G&T´s bar... lätt val!!
Sommarens bästa drink: GT
Har du druckit alldeles för mycket någon kväll? Näe
Bästa utgången? Roxette i Halmstad
Har du varit på någon festival? Jepp, Helsingborgs festivalen
Gick någon kväll överstyr? Nej

Shopping och kläder
Bästa inköpet i sommar? Hmm har jag handlat nått? Underkläder från Tiger, de är så bra!!
Sämsta inköpet? Ett par Esprit 3/4 -jeans, har inte använt dem....
Vilka kläder har blivit mest använda? tja, badkläder?
Vilka solglajjor har du kört på? Tiger... mina Oscar De´larenta har jag slarvat bort :-(
Vilen bikini/baddräkt har du kört på? Alla 9 bikini faktiskt...
Osminkad eller sminkad? Lite mascara och läppglans har det nog varit nästan alla dagar
Favoritskor i sommar? Gympadojjor, always gympadojjor...

Mat
Har du grillat i sommar? Javisst!
Vad har du velat grilla? Tja jag har tagit vad som bjudits :-)
Sommarens maträtt: potatis
Vilken har varit bästa glassen? Som om jag äter glass :-) Champagneglass och kanelglass. No doubt!
Det äckligaste du ätit i sommar? Oj, jag äter väl allt :-)
Har du varit på kräftskiva? Nej inte förrän i slutet av augusti

Sommarens bästa
Bok? Jag är wanted, alias David Larsson
Musik? Match box twenty och Jimmy Eat World
Väder? SOL!
Datum? vet ej
Vän? Min 4-benta Alice, hon berättar aldrig något för någon och håller alltid med :-)
Film? räknas Fotbolls VM?
Tidning? Di
Färg? Turkos, blå
Klädesplagg? Kjolar
Smink? Mascaran och läppglans
Minne? allt....inget...något - jag vet inte!
Godis? Salt, surt och kanel
Tv-program? Fotbolls VM.
Sommarlåt? Robyn - dancing on my own

Övrigt
Sommarens soundtrack? Havet
Sommarens höjdpunkt? alla fina vänner
Hur har du hållit formen? Har jag det? Besöken på motionshuset har inte ens varit 2 i veckan :-(
Har du träffat nya människor? Jajemensan!
Förlorat någon vän? Jag trodde det, men kanske inte....
Har du tältat? Nähä ...haha!
Har du varit vaken någon hel natt? Japp, i Sthlm i början av juni.....
Har du råkat ut för någon olycka? Nä inte värre än att jag överlevt
Ditt favvoställe denna sommaren? Steninge, always Steninge!!
Vad har varit typiskt för dig denna sommar? Försöken att koppla av?
Vilka ska lägga upp denna lista på sin blogg? Bettan!!