måndag, juli 19, 2010

Sommar, semester, sol och salta bad

Det är semester, har haft det nu i 3 dagar, Spanien borträknat. Det är skönt men man får se till att hålla sig sysselsatt hela tiden.... Här har skruvats möbler, tapetserats, målats tak och väggar, firat födelsedag, haft besök där det fiskades massa krabbor. Jag vet ärligt talat inte vem som var mest inne i fiskande, jag, barnen eller deras mamma Jenny. Jag hade verkligen glömt bort hur kul det är. Barnen lärde sig till och med att hålla i krabborna. Eftersom jag skulle föregå med gott exempel och hålla i dem så fångade jag två STORA på samma bete och skulle lägga dem i hinken, men då... då bet den ena mig å det gjorde skitont. DETTA kunde jag dock inte visa barnen utan höll god min i elakt spel, eller vad man säger.

Det känns som om sommaren är slut men semestern har knappt börjat. Jag lägger mig tidigare nu är när jag jobbar, sover fler timmar än ett spädbarn. Ja ja.

Spanien var härligt, sol, salta bad och god mat. Men, jag kan inte sticka under stol med att det är skönt att vara hemma igen, men trots att jag tycker det så planerar jag nästa långresa redan. Får väl se hur många som följer med när det närmar sig!


Dagarna spenderas i stugan, men det förstod ni säkert av allt det där målandet, tapetserandet osv. Idag var grannarna hemma på besök i stugan, i lördags fam. Lundgren, å med glädje kan jag säga, det är många som är sugna på stuga nu :-)

Bilder från sommaren kommer snart! Har inte tillgång till dem just nu!