tisdag, juli 27, 2010

Hur gör man för att koppla av?

seriöst alltså? Även om jag sätter mig i solen... med en bok så har jag hela tiden en röst inne i huvudet som säger, jag borde klippa kanterna, jag borde måla köksskåpen, jag borde röja upp osv... Men nåja, jag trotsar rösten.... för tillfället, de där grejerna kan jag ju göra senare i stället :-)

På västkusten strålar solen alldeles underbart, jag sitter ute i solen och bara lyssnar på fåglarna som kvittar och bilarna som kör förbi på kustvägen alldeles i närheten. Måsarna skriker och jag borde ta med Alice ner till stranden för ett dopp. Men bäst att vänta tills alla som vill bada utan hundar pallat sig hem. Kan ju åka till Ugglarps hundbad med henne också, men ärligt talat så tror jag denna underbara varelse trivs bäst att ligga där hon ligger. I dörröppningen och hålla koll på mig.

Har själv varit och tränat idag, 5 km blev det på löpbandet. Är nöjd, brukar ju alltid hitta någon att tävla mot, även om personen ifråga inte vet om det. Idag blev det självaste Pär Zetterberg, fd landslagsspelaren i fotboll, han som gjorde det där grymma målet mot Vitryssland i EM-kvalet 2003 (eller var det 2002?) Nåja, i augusti eller september. Ni minns väl honom? Mina ben kommer att minnas dagens träning i morgon.

Nähä nu har jag suttit länge, ska se till att kanterna klipps nu!

Tjipp å hajk gott folk!