tisdag, juni 29, 2010

Det lackar mot semester....

jobbar i morgon, kanske på to fm för att på kvällen åka mot sydligare breddgrader. Sen lite jobb till, kanske hemifrån kanske Borås, eller förmodligen, blandat. SEN... blir det semester. Har sagt det innan och säger det igen, är lite stressad för semestern. Vad i hela världen ska jag göra i 4 veckor, ja i dem är inte ens Spanien medräknat. Vi får se om det blir 4 v semester :-)

På väg hem från Stockholm nu. Sista turen dit innan augusti. Höstkollektionen hinner komma in innan det är dags igen.

Känner mig som en urkramad disktrasa, helt slut och färdig. Det är låååånga dagar/nätter med högt tempo när man är iväg. Men jag skulle inte vilja ha de ogjorda. Det är väldigt roligt att vara iväg också. Kommer dock hem till en som längtar mycket, ja inte pappa, inte Henke utan Alice. Ska bli skönt att komma hem. Har inte bara köpt saker till mig.

Nähä, nu ska jag luta mig tillbaka på tåget å chilla lite, har blandad musik i öronen men just nu Melissa Horn. Texter kan hon skriva, en vaggvisa nu typ

Jag grät och vi kysstes
fast jag borde ha bett dig att gå
och jag ska aldrig mer säga sanningen
till nån som saknar förmåga att förstå

Det är ljust snart, jag vet
men än så känns det kallt
och gissa vad du glömdeden hänger runt min hals
jag önskar att jag var en sånsom inte tänker alls

Vem lämnade vem
jag är inte över dig än

Som en bekant som hängt sig kvar
för att allting har gått bra
nu vill du vara vän med mig
men det vill inte jag

Det är vår och varmt
när du har hört vad jag har sagt
då är det du som går i solglasögon
och saknar nån du aldrig haft

Vem lämnade vem
jag är inte över dig än

Jaja, vaggvisan ersattes av Earthcrisses, inte alls samma sak....typ.

Kanske blir det en dejt med Anders på centralen i GBG, om detta tåget inte kört in all förlorad tid. Skönt med lite folk runt om i Sverige som man kan ordna en dejt med då :-)))

Vi hörsch när vi hörsch!!