onsdag, juni 23, 2010

Världens finaste...

I morgon kommer världens finaste, mest tillitsfulla, kärleksfulla hem till mig. Så klart det är Alice, en av få man kan berätta allt för å inget förs vidare. En av få man verkligen kan lita på. Saknar denna lilla 4-foting så, men ska njuta i fulla drag när :
- hon kryper upp i sängen oh myser
- hon ger villkorslös kärlek
- när hon tittar på en med ögon som säger du kan lita på mig, jag gör allt för dig
- eller när hon puffar bort datorn och säger: Carin, skit i jobbet, jag är ju här.

(Detta låter ju helkonstigt i era öron kanske, men så är det. Alice är en av de finaste jag vet, hon har mitt hjärta i ett järngrepp)

Ja, jag ska skita i jobbet i helgen, i alla fall tills söndag kväll. Jag längtar faktiskt efter denna helgen, att koppla av, umgås med nära och kära och inte fundera på jobbet. Känner mig som en gammal urvriden disktrasa just nu, 3 FULLA dagar :-) i storstan tar på krafterna. Sen kan man ju inte bara sätta sig på tåget och sluta ögonen. Allt man fått med sig därifrån ska ju också göras.

Ja ja, ha en härlig midsommar fina vänner!!