tisdag, juni 22, 2010

Ta mig långt bort från Stockholm...

jo, jag älskar verkligen att befinna mig i vår vackra huvudstad. Fullt ös på dagarna i jobbsyfte, fullt ös på nätterna också. Ibland i jobbsyfte ibland i nöje. Att bara traska ut på stan, flyta med strömmen och känna pulsen.... särskilt när solen strålar och uteserveringarna lockar och verkligen ropar " Carin kom hit, Carin kom hit", ofta faller jag för det. Alltid med trevligt sällskap. Så tänker ni, varför ber hon då att någon ska ta henne låååångt bort från denna stad hon beskriver med så mycket kärlek. Jo, det finns två nackdelar, plånbokens vikt minskar, Carins vikt ökar. Så mycket mat och dryck, så lite motion och SÅÅÅÅ mycket att shoppa. Igår blev det en Tiger-blus och en Boomerang-tröja på NK, idag smink och lotion från Shiseido för en förmögenhet...minst sagt och en present att ta med hem. Man ska ju alltid tänka på sina nära och kära när man är ute och reser. Jag vet någon som kommer att bli glad :-)

Men förstår ni mitt dilemma? Ingen motion, massa mat och dryck - en midja som känns som om den växer flera centimeter för varje dag som går och en plånbok som åker upp titt som tätt.... Nåja, även om det är ett problem så ler jag och njuter i fulla drag av att vara här. Vi har en underbar huvudstad!!

I morgon bär det av till Nacka, idag Upplandsväsby och igår Täbban (Täby). En annan positiv sak är att man lär sig hitta.

Nu är det fröken som ska släcka allt och dejta John Blund. Hon har slarvat lite med sömnen sista tiden.

Må väl fina vänner!!