måndag, juni 21, 2010

Sverige passerar revy.,..

eller åtminstånde passerar Sverige utanför tågfönstret. På väg mot Stockholm.... igen. Nåja, man kunde haft det mycket sämre. I Alingsås hoppade grabbarna J och J på också så jag är inte ensam. I morgon blir det att träffa Calle, en "gammal" klasskompis hemifrån. Man får försöka att passa på att njuta av storstan och träffa folk när man ändå är där. Kvällarna får man spendera ute, nätterna ja då har man två val... antingen jobba eller sova. Kanske kommer ni på andra val, men det är de två jag väljer på :-) Sist räknade jag taxibilar på Vasagatan mitt i natten när jag inte kunde sova, men det är det slut på nu!! Denna gången ska jag sova hela natten, båda nätterna.

Tout ce qui brille n'est pas d'or, som man säger.... om man kan språket!

Är inte alls flitig på denna bloggen, jag vet! Ska försöka "shejpa" upp det nu under sommaren, man behöver någonstans att ventilera ibland. Ännu bättre nu när många tror att bloggen är nedlagd :-) Det är nog bara Bettan som ramlar in här ibland och kollar läget.

Helgen har tillbringats i stugan. Den nya. Rivit tapet, målat väggarna för att sätta upp ny tapet på. Känner som en miniuppfräschning i alla fall. Sen har det blivit ett par race till tippen med släpkärran med. Att rejsa med släpkärra är riktigt riktigt roligt :-) Inte värt att skriva för mycket utan för vara nöjd att pappa lånade ut sin bil till mig, eftersom FXD ännu inte har krok. MÅSTE ta tag i det.... också.

Till helgen är det midsommar och för en gång skulle längtar jag efter att binda en midsommarkrans och känna att sommaren faktiskt är här. LOVELY!! Helgen firas tillsammans med finaste familjen Lundgren! Jag och Ellen kommer nog bli ett fint radarpar i år!! Därefter blir det jobb ett par dagar och sen blir det en liten semester innan jag jobbar några dagar till, hemma eller från Borås vet jag inte, sen.... sen är det riktig semester!!

Apprå på fam. Lundgren, vi har inte träffat dem på länge. Av många skäl.... men främst så har båda barnen haft vattenkoppor, något jag inte vill ha.... Döm om min rädlsa när jag då hittade några prickar/bett/blåsor på benen och ryggen... Mamma sa direkt, mest för att skrämmas kanske, att det var vattenkoppor. De på benen är så irriterade att vi nu kan utesluta det...puh, men något är det ju. jag brukar ha ont av myggbett å sånt så detta är väl nån jäkla skit jag fått. Funderar på om jag haft ohyra i sängen.... å hur länge då...haha!! Nej då, men nått är det, inte så snyggt att gå barbent...

Borde ju tagit någon bild på arbetet i stugan, men... jag...haha... glömde kameran!

Tjipp å Hajk, om det är någon som läser!