söndag, augusti 08, 2010

Golf är roligt... just nu :-)

Jag har tagit upp golfspelandet igen, jo jag vet... det finns en risk att jag lägger ner igen. Det har ju hänt innan om man säger så. JAg gillar ju inte att förlora och när det går dåligt. Då lägger jag ner. ... Men faktum är att de runder jag spelat iår har gått väldigt mycket bättre än alla andra rundor jag spelat. Träffarna blir bra och långa. Ja, kanske inte alla idag, det hällregnade idag.... Pissregnade för att vara tydlig. Tur att man har toppenregnkläder från Peak Performance som håller en torr, de är verkligen värda sitt pris. Ingen av oss var blöt inpå kroppen när vi kom in efter 9 hål. Det bästa med dagens runda var att jag sänkte mig, hade 21p på 9 hål, dvs 39 om man slår ut det på 18 hål, men 18 hål i detta hällregn, nja... Detta blev ett härligt söndagsfördriv. Att häcka i stugan eller åka och terra mamma och pappa i deras stuga kändes inte som ett alternativ.

Nu är jag trött, mör, mätt och ska faktiskt bara slappa i soffan, inte ofta det händer men....

Trevlig söndag gott folk!