tisdag, augusti 17, 2010

Försenad....

Jag är lite smått jätte irriterad på SJ... skulle lämnat Stockholm kl 17.36....

Först visades att nya tiden var 17.45... ja det är ju ok. Men den ändrades det 10 min till, 1 min till och 15 min till. Ja till slut 50 minuter. Väl i GBG var tåget också försenat, så nu, 22.43 sitter jag äntligen på väg hemåt. Trött, gnällig, hängig och ont i halsen. Jag vet att det finns de som har det mycket mycket värre, men jag måste få gnälla av mig lite.... Satt på Centralstation i Gbg och skickade ett sms till världens sötaste lillebror; "Inte bryr du dig om att din syster suttit länge och ensam och väntat på ett försenat tåg på stationen i GBG". Fick till svar; det borde vara fler på centralen. Attans sketonge!! Han borde veta att han ska göra allt för sin syster, men det är klart.... han gör mycket för henne ändå. Han får henne att le, och det tycker hon om!!

Klockan är snart 23, jag skulle varit hemma runt halv tio, det är skillnad. DESSUTOM är jag inte hemma ännu. Kul att sätta sig på tåget 6.45 mot Borås.... nja, jag hade gärna sett att det fanns ett tåg till att ta i rimlig tid.

Vi bör ju inte tillägga att jag inte sovit så många timmar/natt de senaste dagarna. I lördags var det roxette, i söndags - måndags skulle jag ju med ett flyg så det var upp och hoppa kl .5, igår var vi ute på Söder och kollade läget.... :-)

Nähä, nu loggar jag ut för idag och är mindre gnällig next time!!

Guten Nacht!